Ruilen & Retourneren

Het kan zijn dat je niet tevreden bent met het product of je wilt het gewoon retourneren. In dat geval kun je jouw bestelling omruilen of retourneren.

 

Ruilen of retourneren binnen 14 dagen

Je hebt een zichttermijn van 14 dagen. In deze periode kan je aan ons kenbaar maken dat je de overeenkomst wilt ontbinden. Na ontbinding heb je nog 14 dagen de tijd om de producten terug te sturen. Indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking. Mocht je de producten gebruiken op een manier die verder gaat dan noodzakelijk is om de producten te beoordelen, kunnen wij hiervoor waardevermindering in rekening brengen.

 

Hoe stuur ik mijn bestelling terug?

De makkelijkste en snelste manier om dat te doen, is via je account. Als je inlogt op je account kun je je bestellingen bekijken. Naast de artikelen die nog geretourneerd kunnen worden, zie je een retourknop. Als je hierop klikt, doorloop je het retourproces. Je ontvangt daarna zo snel mogelijk de adresgegevens en verdere instructies voor het gratis retourneren van je bestelling.

 

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

Ruilen is gratis. Het retourneren van een bestelling binnen de zichttermijn van 14 dagen is voor jou rekening.

Om je retourzending correct en snel te verwerken verzoeken wij je de aangegeven procedure te volgen. De makkelijkste en snelste manier om dat te doen, is via je account. Als je inlogt in je account kun je je bestellingen bekijken. Naast de artikelen die nog geretourneerd kunnen worden, zie je een retourknop. Als je hierop klikt, doorloop je het retourproces. Je ontvangt daarna zo snel mogelijk de adresgegevens en verdere instructies voor het gratis retourneren van je bestelling. Je kan ook telefonisch contact opnemen met de klantenservice voor het aanmelden van je retourzending.

 

Hoelang duurt het voordat mijn betaling is teruggestort?

Als je gebruik maakt van het retourrecht, dan ontvang je alle betalingen die je op dat moment hebt gedaan, inclusief de leveringskosten. Nadat je de retouraanvraag hebt ingediend, betalen wij het bedrag zo spoedig mogelijk terug op dezelfde manier als de wijze waarop de oorspronkelijke transactie is verricht. Dit gebeurt in ieder geval binnen 14 dagen.

 

Kan ik een artikel retourneren in de Mobiva-winkel?

Ja, dat kan. Neem altijd wel eerst contact op met de klantenservice, zodat een eventueel vervangend artikel alvast voor je klaargelegd kan worden. Uiteraard is het ook mogelijk het geld terug te krijgen. Houd er wel rekening mee dat het aankoopbedrag van een in de showroom met PIN betaald artikel wordt teruggestort op je rekening. Helaas kunnen wij dit niet contant verrekenen. Betalingen die online hebben plaatsgevonden, bijvoorbeeld met iDEAL, worden teruggestort op de rekening waarmee betaald is.